
Pikler-féle háromszög – kötelező felszerelés
A Pikler-féle háromszöget több mint 100 évvel ezelőtt Pikler Emmi gyermekorvos tervezte, aki a gyermekek pszichomotoros készségeinek egészséges és természetes fejlődésére összpontosított, hangsúlyt fektetve a durva motoros készségekre. A helyesen és biztonságosan megválasztott segédeszközöknek köszönhetően, amelyek közé az ő háromszöge is tartozik, a gyermekek már kisgyermekkortól kezdve szabadon és önállóan fedezhetik fel testük mozgási lehetőségeit, és így megfelelő önbizalmat szereznek ahhoz, hogy felfedezzék bátorságukat és saját képességeiket. A Pikler-féle háromszög legfontosabb előnyei közé tartozik az is, hogy fejleszti a gyermek agyának tudattalan képességét, hogy érzékelje a testének térbeli helyzetét (propriocepció). Ennek a képességnek a megfelelő fejlesztése megalapozza az agyi és az izomműködés összehangolását. A Pikler-féle háromszög segít a gyermeknek abban is, hogy biztonságosan felmérje a mozgással kapcsolatos kihívásokat és kockázatokat, amelyek a magassággal vagy az egyensúly megtartásával kapcsolatosak új testhelyzetekben. A Pikler-féle háromszöget ívvel és kétoldalas deszkával kombinálva kreatívan új kihívásokat teremthet, és így a gyerekekkel közösen felfedezheti a szabad és megfelelő fejlődésük lehetőségeit.
6 ok, amiért egy tanulótorony jó ötlet
Tanulótorony vásárlásán gondolkodik? Íme néhány ok, amiért egy tanulótorony nagy segítséget jelent gyermekei és végső soron az Ön számára is:
1. A gyermekek biztonsága minden szülő számára a legfontosabb. A tanulótorony erős és stabil. Egy normál székhez képest minden oldalról körülhatárolt, hogy elkerülje a mellé lépést vagy az egyensúly elvesztését.
2. A gyermek teljesen és zavartalanul tud koncentrálni arra, amit éppen csinál vagy figyel. A magasságtól és a leeséstől való félelem nélkül.
3. Az olyan közös tevékenységek, mint a gyerekcsemegék készítése, zöldség- vagy gyümölcsmosás, főzés vagy egyéb konyhai kalandok új dimenziót kapnak, hiszen teljesen és aggodalom nélkül adhatja át magát csemetéjének.
4. A tanulótorony nagyszerű segítség a fürdőszobában. A kéz- vagy fogmosás még soha nem volt ilyen egyszerű.
5. Felbecsülhetetlen értékű látni, hogy gyermeke mennyire büszke magára, mert már látja és eléri azt, amit Ön is.
6. Lazítson! Karja és háta meghálálja majd.
Montessori – dióhéjban
Ha a gyerekeket természetesen önbizalomra, szabad gondolkodásra és kreativitásra tudjuk vezetni, akkor magabiztos, kreatív és szabad gondolkodású ember válik belőlük. Ezzel a gondolattal élt és dolgozott Maria Montessori, olasz orvos és tanár, a Montessori-elv és tanítási módszer alapítója. A gyermekek természetes módon és önkéntelenül veszik fel az információkat a környezetükből. Ezt a tudást a saját tempójukban és megközelítésük szerint dolgozzák fel, mi szülők pedig végigkísérjük őket ezen az úton. A gyermek spontán módon, belső érzései és indítékai alapján nyúl egy tevékenységhez, ami a megfelelő segédeszközöknek és játékoknak köszönhetően lehetővé teszi számunkra, hogy az érdeklődés irányát anélkül azonosítsuk, hogy a gyermeket ebbe az irányba terelnénk. A hangsúlyt az érzékszerveken keresztüli tanulásra helyezik, amely születéstől fogva a tanulás természetes módja. És hogyan segíthetünk a legjobban és leghelyesebben gyermekünknek? Tartsuk magunkat a alapelvhez: “Segíts, hogy egyedül csinálhassam!”